Pytanie:
Spółka z o.o. jest czynnym i małym podajnikiem, prowadzi pełną księgowość. Spółka zawarła umowę leasingu operacyjnego maszyny o wartości 21.000 zł netto, czas trwania umowy 48 to miesięcy. Dostaliśmy faktury na:- czynsz inicjalny 1890 zł netto + VAT 23%,
- czynsz nr 1.395,03 zł netto + Vat 23%, pod fakturą jest informacja, że trzeba zapłacić depozyt gwarancyjny o wysokości 111,70 zł,
- opłatę manipulacyjną w wysokości 210 zł netto + VAT 23 %,
- obsługa umowy za okres 2020.01.09 - 2021.01.08 na kwotę 150 zł netto + VAT 23%.
Jak powinny być prawidłowo zaksięgowane faktury czy wszystko stanowi koszt uzyskania przychodów oraz czy z tych faktur Spółka może odliczyć VAT naliczony? Faktura za czynsz inicjalny została wystawiona w XII 2019, a reszta faktur dotyczy bieżącego roku.
Pozostało jeszcze 69% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Tomasz Krywan
Tomasz Krywan - ekspert Portalu FK i doradca podatkowy, specjalista od podatku VAT. Stały współpracownik największych redakcji podatkowych w Polsce - w ciągu ostatnich lat na łamach publikacji podatkowych opracował kilkanaście tysięcy odpowiedzi na pytania podatników oraz kilkaset artykułów i komentarzy. Autor komentarza do ustawy o VAT.