Pytanie:
Z początkiem 2018 r. spółka B przejęła w trybie art. 23[1] kp część pracowników ze spółki A. Jednak 20 kwietnia br.. spółka B nagle ogłosiła, że „wycofuje się” z decyzji o fuzji (przejęcia pracowników i części zakładu). Pracownicy i związki zostali wcześniej poinformowani o przejęciu. Co należy w takiej sytuacji zrobić? Jak poinformować znowu pracowników o powrocie do spółki A? Nadmieniam, że w spółce A obowiązywał Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy, którego nie chcielibyśmy stracić, jeśli znowu pracownicy zostaną przejęci z art. 23[1] kp. Podsumowując pytanie: czy można cofnąć proces przejęcia i jak to wygląda od strony przepisów prawa pracy?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Michał Culepa
Michał Culepa - prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.