Korekty VAT należnego trzeba dokonać w deklaracji składanej za ten okres rozliczeniowy, w którym nastąpił zwrot towaru

Mariusz Olech

Autor: Mariusz Olech

Dodano: 26 kwietnia 2013
Dokument archiwalny
Pytanie: Firma prowadzi sprzedaż wysyłkową przez internet. Co jakiś czas przychodzą do nas zwroty wysłanych towarów. Jak skorygować koszty i VAT jeżeli: wysyłka do klienta towaru wraz z paragonem nastąpiła w lutym 2013 roku? Cena brutto towaru na paragonie to 100 zł + koszty wysyłki 20 zł. Towar wraz z paragonem otrzymaliśmy w marcu 2013 roku, a zwrot pieniędzy klientowi w wysokości 100 zł (nie zwracamy kosztów wysyłki) zrobiliśmy w kwietniu.
Czy aby skorygować koszty i VAT musimy sporządzić jakiś protokół reklamacji lub zwrotu? Czy musi być na tym protokole również podpis klienta, co jest trudne do wykonania, gdyż kupujący nie zwraca towaru osobiście. Co zrobić ze zwrotem jeśli klient odesłał towar bez paragonu?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Mariusz Olech

Autor: Mariusz Olech

Prawnik z doświadczeniem w administracji skarbowej, dziennikarz. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także absolwentem podyplomowych studiów w zakresie Master of Business Administration. Wykładowca akademicki. Autor licznych publikacji z dziedziny podatków, prawa pracy i szeroko rozumianego prawa gospodarczego w czołowych polskich wydawnictwach.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz