Autor: Katarzyna Trzpioła
Dodano: 27 listopada 2020
Pytanie:
Spółka z o.o. jako jednostka mała, do tej pory nie tworzyła rezerw na odprawy emerytalne (świadczenia pracownicze), jednak za 2 lata 3 pracowników będzie uprawnionych do odejścia na emeryturę (obecnie przysługuje w spółce 6-cio krotność wynagrodzenia). W tym roku chcemy utworzyć rezerwy na świadczenia pracownicze. Jak możemy tego dokonać? Czy rada bądź zarząd powinny podjąć w tym celu uchwały? Czy należy zmieniać w tym celu zapisy w polityce rachunkowości? Czy utworzenie rezerw na świadczenia pracownicze pociąga za sobą tworzenie rezerw z tytułu odroczonego podatku?
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.