Pytanie:
Naszą podstawową działalnością jest wydawanie książek. Otrzymałam dotację na książkę. Część kosztu jest pokryta z dotacji, a część pochodzi z środków własnych. Po jakim koszcie powinnam wprowadzić książkę na magazyn (koszt własny + dotacja, czy tylko po koszcie własnym)? Jak prawidłowo pokazać księgowania dotacji na kontach księgowych? Czy dotację księguję: brutto 13/22, podatek VAT:22/22-0, netto 22/70-0? W umowie mam zawartą klauzulę oddzielnego księgowania dla konkretnej pozycji. Proszę o podpowiedź jak powinnam księgować przychody i koszty danej pozycji? Czy należy je rozliczać w stosunku do sprzedanych egzemplarzy?
Pozostało jeszcze 57% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.