Księgowanie kwot za niedotrzymanie postanowień wynikających z umowy na wynajem magazynu

Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Dodano: 1 kwietnia 2011
Pytanie: Wynajmujemy na naszym terenie pomieszczenie pod magazyn. W umowie jest zapis, że w przypadku rozwiązania przez nas tej umowy przed upływem 10 lat jesteśmy zobowiązani  zwrócić najemcy  poniesione przez niego, a niezamortyzowane nakłady na remont i przystosowanie lokalu do potrzeb prowadzenia działalności. Niestety taka okoliczność nastąpiła i w związku z tym musimy zapłacić ponad 20.000 zł. Czy na tę kwotę wynajmujący powinien wystawić jakiś dokument typu faktura? Czy należy potraktować to jako odszkodowanie? I jak prawidłowo zaksięgować taką wypłatę w księgach handlowych?

Pozostało jeszcze 58% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz