Pytanie:
Wynajmujemy na naszym terenie pomieszczenie pod magazyn. W umowie jest zapis, że w przypadku rozwiązania przez nas tej umowy przed upływem 10 lat jesteśmy zobowiązani zwrócić najemcy poniesione przez niego, a niezamortyzowane nakłady na remont i przystosowanie lokalu do potrzeb prowadzenia działalności. Niestety taka okoliczność nastąpiła i w związku z tym musimy zapłacić ponad 20.000 zł. Czy na tę kwotę wynajmujący powinien wystawić jakiś dokument typu faktura? Czy należy potraktować to jako odszkodowanie? I jak prawidłowo zaksięgować taką wypłatę w księgach handlowych?
Pozostało jeszcze 58% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Katarzyna Trzpioła
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.