Jak powinno wyglądać księgowanie zakupu przedsiębiorstwa

Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Dodano: 18 czerwca 2015
Pytanie:  Kupiliśmy zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Faktura opiewa na 200.000 zł. Do faktury jest umowa, w której wykazane jest, że sprzedaży podlegają następujące elementy przedsiębiorstwa:
  • środki trwałe - kilkanaście środków trwałych na łączną wartość 162.000 zł,
  • wyposażenie - wartość 38.000 zł,
  • należności - wartość 16.000 zł,
  • zobowiązania - wartość 9.800 zł,
  • baza kontrahentów.
Proszę o informację, jak powinno wyglądać księgowanie takiego zakupu przedsiębiorstwa. Co ze środkami trwałymi, czy należy je wprowadzić do ewidencji środków trwałych w wysokości wykazanej przez sprzedającego, czy mogą być w innej wysokości, co wtedy z tą różnicą na środkach trwałych?

Pozostało jeszcze 63% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.