Pytanie:
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą KPiR +VAT uzyskała w związku z pandemią pożyczkę z urzędu pracy. Za otrzymane pieniądze chce kupić towar oraz laptop za ok. 3.000 zł. Osoba ta będzie starała się o umorzenie tej pożyczki. Co w sytuacji gdy zakupiony towar oraz laptop w maju zaksięguję w koszty firmy, a umorzenie pożyczki nastąpi w sierpniu? Jak prawidłowo to rozliczyć w podatku dochodowym i VAT?
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).