Pytanie:
Czy biuro rachunkowe (jednoosobowa działalność gospodarcza, KPiR), które prowadzi księgowość swoją oraz swoim klientom może księgować sprzedaż miesięczną zarówno sobie, jak i jego klientom jednym zapisem na końcu miesiąca w kwotach wynikających z rejestru sprzedaży, czy też należy każdą fakturę sprzedażową księgować w KPiR pod osobnym zapisem? W praktyce wygląda to tak, iż firmy dostarczają do biura rachunkowego faktury sprzedażowe za poszczególne miesiące w znacznej ilości (niekiedy kilkaset faktur sprzedaży za miesiąc) wraz z rejestrem sprzedaży lub tzw. zestawieniem faktur sprzedaży za dany miesiąc (generowanym przez program wystawiający te faktury), który zawiera wyszczególnienie kolejnego numeru faktury, daty wystawienia, kontrahenta i kwot. Jest rzeczą mało praktyczną "wpisywanie" każdej tych faktur do KPiR i do rejestru sprzedaży programu księgowego wykorzystywanego przez biuro, podczas gdy w sumie w obrębie miesiąca dają one te same kwoty netto, podatku VAT i brutto. Stąd pytanie - czy można w tej sytuacji zastosować uproszczenie polegające na dokonaniu jednego, łącznego zapisu sumy sprzedaży miesięcznej do KPiR?
Pozostało jeszcze 64% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo