Pytanie:
Firma dostała 5 tys. pożyczki z urzędu pracy w związku z koronawirusem, opłaciła wynagrodzenie pracownikowi załóżmy 1,5 tys. , opłaciła czynsz 2,5 tys., a za 1 tys. kupiła materiały biurowe i niskocenne wyposażenie. Wydatkowano całą kwotę pożyczki. Czy wszystkie wydatki należy ująć w KPIR w kol. 12 i 13, a pożyczkę ująć jako przychód w kol. 8 w dacie jej otrzymania na konto bankowe? Zakładamy, że pożyczka będzie umorzona. Czy prawidłowo będzie ująć wszystkie wydatki w KPiR w kol. 12 i 13, pożyczkę odnotować w kol. „Uwagi”, a przychodem będzie dopiero gdy dostaniemy informację o jej umorzeniu? Jak będzie wyglądała sytuacja, gdy pożyczka będzie jednak spłacana? A co gdy pożyczką zapłacimy tylko część jakiegoś wydatku? I co z VAT naliczonym, czy można odliczyć?
Pozostało jeszcze 68% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Krzysztof Klimek
Prawnik specjalizujący się w podatkach dochodowych, wieloletni pracownik administracji celnej i skarbowej, gdzie zajmował się egzekucją, postępowaniami karnoskarbowymi, ulgami i odpowiedzialnością podatkową. Obecnie współpracownik wielu znanych wydawnictw.