Kodeks pracy 2023: Przykładowe zapisy regulaminu pracy w zakresie badań trzeźwości pracowników

Dodano: 27 kwietnia 2023

Ustawa z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 240) pozwala pracodawcom na prowadzenie prewencyjnych badań trzeźwości pracowników. Sprawdź, w jaki sposób wdrożyć procedurę badania trzeźwości w zakładzie pracy. Pobierz przykłady zapisów wewnątrzakładowych.

  • Krok 1. Upewnij się, czy wprowadzenie zakładowej procedury badania trzeźwości będzie uzasadnione
  • Krok 2. Wytypuj grupy pracowników, którzy mogą zostać objęci prewencyjnymi badaniami trzeźwości
  • Krok 3. Ustal, w jakim dokumencie zakładowym procedura powinna być wprowadzona i przygotuj projekt lub choćby zarys procedury do rozmów z partnerami
  • Krok 4. Określ odpowiednie urządzenie do przeprowadzania badań trzeźwości
  • Krok 5. Ustal, kto będzie wykonywał badania
  • Krok 6. Przeprowadź szkolenia wybranych pracowników z procedury badania trzeźwości oraz z obsługi urządzenia pomiarowego
  • Krok 7. Opracuj informację o możliwości przeprowadzenia badania trzeźwości przez Policję w przypadkach innych, niż ustalone w procedurze badania trzeźwości
  • Krok 8. Zapoznaj pracowników z nowymi zasadami dotyczącymi zakładowych badań trzeźwości
  • Krok 9. Odbierz od pracowników potwierdzenia, że zostali zapoznani i umieść je w aktach osobowych
  • Krok 10. Zapoznanie nowo zatrudnionych pracowników z obowiązującą już procedurą badania trzeźwości

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.