Pytanie:
Samorządowy zakład budżetowy realizuje zadania własne gminy (prowadzenie cmentarza).Aktualnie zakład ma podpisane cywilno-prawne umowy dzierżawy gruntów pod pawilony handlowe przed cmentarzem komunalnym, za które to usługi wystawiane są faktury VAT. Teren ten, na mocy decyzji został przekazany zakładowi w trwały zarząd, za co corocznie na rzecz gminy jest uiszczana opłata. Dochody uzyskiwane z tytułu dzierżawy gruntów są przekazywane na rzecz urzędu gminy, chociaż statut zakładu budżetowego nie przewiduje obowiązku ich przekazywania. Czy brak tego zapisu oznacza, że dochody z najmu zaliczają się aktualnie do dochodów samorządowego zakładu budżetowego? Czy zakład ma w ogóle prawo zawierać umowy o takim charakterze?
Odpowiedzi udzielił:
Marian Szałucki
doradca podatkowy
Pozostało jeszcze 64% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Marian Szałucki
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, doradca podatkowy od 1997 r. Usługowo prawem podatkowym zajmuje się od 1992 r., prowadząc od tego roku biuro rachunkowe, w którym aktualnie obsługiwanych jest kilkadziesiąt firm. Kancelaria doradcy podatkowego prowadzona jest od początku obowiązywania ustawy o doradztwie podatkowym, czyli od roku 1997. W latach 2000 - 2004 wykładowca na kursach prowadzonych przez Gdańską Akademię Kształcenia Zawodowego.