Pytanie:
Urząd Skarbowy otrzymał odszkodowanie z Polskiej Poczty za nieterminowe doręczenie przekazu z nadpłaty z zeznania rocznego. Podatnik po złożonej reklamacji otrzymał kwotę jaką urząd wysłał (czyli bez odsetek). Podatnikowi należą się więc jeszcze odsetki za niedotrzymanie terminu zwrotu. Czy zgodnie z istotą jednostki budżetowej, urząd powinien całość odszkodowania otrzymanego z Poczty przekazać na dochody Państwa, a należne Podatnikowi odsetki pokryć z paragrafu odsetkowego (część 77).?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Elżbieta Gaździk
Zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych, główny księgowy samorządowej jednostki budżetowej. W samorządowej jednostce budżetowej pracuje od 1989 r. - przez cały okres zatrudnienia miała do czynienia z zagadnieniami związanymi ze sferą finansów publicznych w szerokim tego słowa znaczeniu. Zajmowała się kosztorysowaniem inwestycji, ich rozliczaniem, udzielaniem zamówień publicznych, prowadzeniem ksiąg rachunkowych.