Pytanie:
Wraz z uchwaloną przez Sejm 24 września 2010 r. ustawą zmieniającą Kodeks pracy, wkradła się niepewność oraz kłopoty w ustaleniu wymiaru czasu pracy na 2011 r. Moja niepewność dotyczy przede wszystkim pracowników recepcji, pracujących w równoważnym systemie pracy z zastosowaniem organizacji zmianowej, tj. 4-12 godzin na dobę a przeciętnie 40 godzin tygodniowo (poniedziałek-niedziela, dni wolne przypadają w różnych dniach tygodnia). W styczniu 2011 r. harmonogram czasu pracy dla pracowników recepcji został tak ustalony, aby wymiar czasu pracy nie przekroczył 160 godzin. Czy zasada ustalania czasu pracy dla tej grupy pracowników będzie prawidłowa, jeżeli zastosuje się miesięczny wymiar czasu pracy jak dla pracujących od poniedziałku do piątku?
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Monika Frączek
Prawnik, autorka opracowań z zakresu prawa pracy. Od 1998 r. była głównym specjalistą w Departamencie Prawa Pracy, w Ministerstwie Pracy i Polityki Od 2003 r. pracowała w Wydziale Legislacji Departamentu Prawa Pracy. Uczestniczyła w pracach legislacyjnych w MPiPS i Parlamencie. Absolwentka Podyplomowego Studium Zbiorowych Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich, w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestnik Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych prowadzonego na Uniwersytecie Warszawskim. Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy. Autorka opracowań z zakresu prawa pracy kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, a także osób zarządzających. Obecnie prowadzi swoją firmę doradczą oraz prowadzi szkolenia z tematyki prawa pracy dla działów kadr, osób zarządzających oraz związków zawodowych, w szczególności z czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, zgodnego z prawem zatrudniania i zwalniania pracowników, podnoszenia kwalifikacji zawodowych uprawnień rodzicielskich, problematyki pracy tymczasowej.