Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Firmy, które opracowują swoje plany finansowe, dokonują w nich rozdziału zasobów do realizowania zadań. Będzie to przykładowo liczba planowanych etatów czy budżet na działania marketingowe. Osoby zarządzające działem powinny tak zarządzać, aby nie przekroczyć wykorzystania przyznanych im budżetów. Czasami obok wartości nominalnej powinny również utrzymywać niektóre wydatki na ustalonym udziale do sprzedaży netto. Pisaliśmy o tym w ostatnim numerze na temat OPEX. Jednak może się okazać, że sytuacja na rynku jest na tyle zmienna, iż będzie konieczne przeznaczenie dodatkowych środków. Może to być spowodowane agresywnymi zachowaniami konkurencji – wówczas mówimy o obronie rynku – ale może wynikać również z chęci korzystania z pojawiających się na rynku okazji. Jeśli takie sytuacje zachodzą, wówczas firma powinna mieć możliwość podejmowania decyzji, których konsekwencje wykraczają poza założenia budżetowe. Decyzje takie muszą jednak przynosić firmie korzyści. W tym celu sporządzamy Business Case.
Zaloguj się:
Tylko teraz możesz BEZPŁATNIE przetestować PortalFK.pl przez 24h! GWARANTUJEMY:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.