Zakup oprogramowania - ujęcie w księgach i amortyzacja

Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Dodano: 10 listopada 2010
Pytanie:  Spółka z o.o. zakupiła oprogramowanie dotyczące wdrażanego systemu finansowo-księgowego. Na fakturze sprzedaży od kontrahenta widnieją następujące pozycje: licencja - 1.000,00 zł; wdrożenia - 1.000,00 zł; serwis gwarancyjny - 500.00 zł. Czy całość tych wydatków należy traktować jako wartości niematerialne i prawne w kwocie 2.500,00 zł i amortyzować stawką 50%? Czy z wydatków wyłączyć serwis gwarancyjny a jeżeli tak, to w jaki sposób zaksięgować tę operację?

Pozostało jeszcze 67% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Katarzyna Trzpioła

Autor: Katarzyna Trzpioła

Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej. Współpracuje z następującymi redakcjami: Portal FK, Rachunkowości i Podatki dla praktyków, Nowe Standardy Sprawozdawczości.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz