Autor: Marian Szałucki
Dodano: 16 października 2011
Pytanie:
Spółka z o.o. zawarła umowę leasingu (leasing operacyjny) w lipcu 2011 r. na okres obejmujący 36 rat miesięcznych., które zamierza ona spłacić w całości w październiku 2011 r. Od początku trwania umowy 3 raty zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów oraz opłata wstępna rozłożona również na cały okres trwania umowy (36 rat). - Czy kwoty zaksięgowanych (zapłaconych) rat leasingowych należy wystornować w momencie wystawienia faktury przez leasingodawcę na wykup leasingowanej rzeczy i doliczyć je do faktury wykupu wystawionej w październiku, czy też koszty te pozostają nadal zaksięgowane, natomiast otrzymaną fakturę za wykup zaksięgować jako dokumentującą nabycie środka trwałego, rozpoczynając jego amortyzację od listopada 2011 r. od wartości netto wynikającej z tej faktury?
- Czy zasadnym było zaliczenie zapłaconych rat do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spółka zamierza zakończyć umowę leasingu przed upływem 24 miesięcy?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Marian Szałucki
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, doradca podatkowy od 1997 r. Usługowo prawem podatkowym zajmuje się od 1992 r., prowadząc od tego roku biuro rachunkowe, w którym aktualnie obsługiwanych jest kilkadziesiąt firm. Kancelaria doradcy podatkowego prowadzona jest od początku obowiązywania ustawy o doradztwie podatkowym, czyli od roku 1997. W latach 2000 - 2004 wykładowca na kursach prowadzonych przez Gdańską Akademię Kształcenia Zawodowego.