Pytanie:
Spółka z o.o., której księgi prowadzę, zajmuje się dokonywaniem pomiarów. W tym celu używa urządzeń, których wartość przekracza 3.500 zł. Jednak aby urządzenie mogło dokonywać pomiarów musi być usadowione w terenie. W związku z tym firma podpisuje umowy dzierżawy z właścicielem gruntu, dokonuje opłat administracyjnych w celu uzyskania pozwolenia na posadowienie urządzenia pomiarowego. Na danym terenie urządzenie dokonuje pomiarów od 12 do 18 miesięcy. Następnie jest demontowane i przenoszone w inne miejsce. Na nowym miejscu na podstawie nowych umów dzierżawy i pozwoleń administracyjnych urządzenie dokonuje nowych pomiarów. Czynności montażu i demontażu powtarzają się cyklicznie. Jak należy kwalifikować koszty związane z opłatami administracyjnymi i wydatkami na opłatę z tytułu dzierżawy? Czy opłaty te powinny zwiększać wartość środka trwałego, czy też można je zaksięgować w ciężar kosztów podatkowych okresu, którego dotyczą?
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo