Ujęcie księgowe i podatkowe kosztów wynagrodzeń

Autor: Joanna Krawczyk

Dodano: 30 marca 2012
Pytanie:  Poroszę o pomoc ewidencji księgowej niewypłaconych wynagrodzeń w spółce z o.o. (spółka prawa handlowego). Pracownik zatrudniony na umowę o  pracę nie otrzymuje od czerwca ubiegłego roku wynagrodzeń z powodu braku środków. Lista płac jest naliczana zgodnie z umową zawartą z pracownikiem, ale otrzymuję do księgowości zwrot bez podpisu wypłaty. Brakuje również potwierdzenia przelewu. Czy w związku z taką sytuacją należy wynagrodzenia zaksięgować jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodu  i ująć brutto w rachunku zysków i strat skoro są należne za rok kalendarzowy 2011. Czy do CIT podatkowo ująć bez tych niewypłaconych wynagrodzeń, zmniejszając stratę spółki?

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu FK a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
  • Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
Poradnia 48h

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.