Autor: Jakub Rychlik
Dodano: 14 listopada 2022
Pytanie:
W sierpniu do sklepu spożywczego zakupiliśmy nowe lodówki i witryny chłodnicze. Otrzymaliśmy fakturę za utylizacją (odbiór odpadów elektrycznych i elektronicznych) środków trwałych całkowicie zamortyzowanych (zepsutych). Nie osiągnęliśmy z tego tytułu żadnych przychodów. Koszt utylizacji zaliczyliśmy do pozostałych kosztów operacyjnych (uznaliśmy, że nie dotyczy podstawowej działalności, czyli sprzedaży detalicznej). Czy można odliczyć VAT naliczony z faktury i czy wskazany koszt jest naszym kosztem podatkowym?
Pozostało jeszcze 65% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Jakub Rychlik
Doradca podatkowy (nr wpisu 11549), prawnik (absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW).