Pytanie:
Spółka zakupiła nieruchomość z gruntem w drodze licytacji od komornika. Po kilku miesiącach sprzedała go osobie fizycznej. Już po sprzedaży okazało się, że w jednym z magazynów obiektu przechowywane były pochodzące od poprzednich właścicieli niebezpieczne odpady, opakowania i pestycydy. Kupiec początkowo chciał się wycofać z transakcji jednak ostatecznie zdecydował się pozostać właścicielem pod warunkiem usunięcia na koszt spółki niebezpiecznych odpadów. Faktura za odpady została wystawiona na spółkę. Nadmieniam iż spółka kupując od komornika nieruchomość nie miała wiedzy o przechowywanych w magazynie niebezpiecznych odpadach. Czy spółka może zaliczyć w przedstawionej sytuacji fakturę za niniejsze usługi usunięcia odpadów w koszty i odliczyć VAT skoro już nie jest właścicielem niniejszej nieruchomości?
Pozostało jeszcze 70% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Bogdan Świąder
Bogdan Świąder – z wykształcenia prawnik, od 2007 roku licencjonowany doradca podatkowy, dziennikarz, redaktor kilku ogólnopolskich gazet, wieloletni pracownik organów podatkowych w których zajmował się podatkami dochodowymi, VAT, kontrolą oraz sprawami karnymi skarbowymi.
Autor licznych artykułów z zakresu prawa podatkowego, prawa celnego, spraw karnych skarbowych.