Autor: Maciej Soprych
Dodano: 5 października 2015
Pytanie:
Spółka zakupiła towar handlowy od kontrahenta z Chin. W umowie zostały uregulowane zasady reklamacji i istnieje zapis, że dostawca zobowiązuje się dostarczać towar bez wad fabrycznych. W każdej dostawie było wiele produktów wadliwych. Proces reklamacyjny przebiegał bardzo opornie. W efekcie 2 letniej współpracy, spółka zgromadziła dużą liczbę wadliwych towarów i ze względu na brak efektów porozumienia z dostawcą, podjęła decyzję o odesłaniu towaru, jako nie nadający się do sprzedaży ze względu na posiadane wady. Dostawca zerwał wszelkie kontakty, nie odpowiada na korespondencję, nie otrzymaliśmy faktury korygującej. Czy w tej sytuacji, wartość zwróconych towarów możemy spisać w koszty uzyskania przychodu? Czy konieczna jest droga sądowa? Co z odliczonym podatkiem VAT od importu towarów?
Pozostało jeszcze 67% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Maciej Soprych
Członek ACCA, dyrektor finansowy i członek zarządu w spółkach kapitałowych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej.