Pytanie:
Sp. z o.o. otrzymała od kontrahenta w lipcu 2012 r. fakturę zakupu wystawioną w marcu 2012 r. W związku z tym nie ma już możliwości odliczenia od tej faktury VAT, ponieważ minęły już okresy pozwalające na to. Proszę o informację, czy w związku z tym faktem spółka może zaliczyć w koszty uzyskania przychodu również nieodliczony podatek VAT.
Prawo do odliczenia podatku VAT przysługuje podatnikom w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę lub dokument celny. Sprawdź, czy w opisanym przypadku są podstawy do zaliczenia VAT naliczonego do kosztów podatkowych.
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad dotyczących podatków, VAT, rachunkowości, ZUS i prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatory, wzory dokumentów, formularze, szkolenia i porady wideo
Autor: Magdalena Płachecka
Konsultant podatkowy, absolwent Wydziału Prawa i Administracji
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Praktykę zawodową zdobywa
w spółce doradztwa podatkowego. Autor publikacji z pogranicza prawa gospodarczego i podatkowego.